اخبار ویژه
استان آذربایجان شرقی:

حضور مسئول بسیج کارگری و کارخانجات کشور در جلسه هم اندیشی مدیران کارخانجات واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی :

کد خبر : 13254
پنجشنبه 20 تیر 1398 - 12:49

جلسه ای با حضور مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و مدیران کارخانجات استان برگزار و از شرکت پالایش نفت تبریز و مجتمع صنعتی تراکتورسازی ایران بازدید شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان آذربایجان شرقی، صبح دیروز جلسه ای با حضور دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا و جمعی از مدیران کارخانجات،کارفرمایان و کارآفرینان این استان در محل سالن جلسات سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

بسیج کارگران و کارخانجات جلساتی را تحت عنوان هیئت اندیشه ورز در هر استان به منظور بهبود فضای کسب و کار، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد فضای مناسب جهت رونق تولید و کمک به دولت در رفع موانع تولید برگزار می کند

در این جلسه مدیران کارخانجات و شهرک های صنعتی استان دغدغه های تولیدات کارخانه ها و مراکز کار و تولید را بیان کردند و راه کارهایی برای کمک به رفع مشکلات تولید در استان بررسی شد، همچنین در این جلسه به مشکلات کارگران و دغدغه های صاحبان صنایع و مراکز تولیدی پرداخته شد.

مهندس پاشائی عضو انجمن قطعه سازان استان بیان کردند که نزدیک به 32 در صد قطعات مورد نیاز کشور در استان آذربایجان شرقی تولید میشود که به دلیل سیاست های غلط اقتصادی علی الخصوص در حوزه قیمت گذاری و واگذاری ارز ، هزینه های تولید افزایش و به تبع آن تعطیلی و رکود در این حوزه فعالیت اقتصادی گردید.

مهندس زمانی مدیر عامل سایپا دلیل عقب گرد صنعت کشور و استان را عدم توجه به  تربیت مدیران و نخبه پروری دانستند.

مهندس معین مدیر عامل شرکت تولید برق استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تحریم های موجود را یک فرصت برای رهایی از وابستگی ها و اتکا به توانمیدیهای داخلی دانستند.

مهندس شهباز مدیر عامل شرکت موتور سازان تراکتور نیز در این جلسه کفتند که اگر بخواهیم صنعت استان پویا و سرپا نگه داشته شود بایستی ایجاد رقابت گردد و بخش خصوصی باید فرصت حضور در این عرصه را داشته باشد.

سرهنگ گلمحمد زاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا حل مشکلات صنایع را در گرو مدیریت جهادی و همت مضاعف دانسته وگفتند که تنها را گذر از مشکلات مقاومت و اتکا به توانمندی های داخلی میباشد .

دکتر رعیتی فر مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی استان آذربایجان شرقی اشاره کردند که سپاه و بسیج در امتداد جنگ اقتصادی در کنار جهادگران عرصه اقتصادی میباشد تا بر مشکلات موجود فائق گردیم.

وی دلیل عدم توفیق چشم گیر در جبهه جنگ اقتصادی را در درک نادرست شرایط جنگ اقتصادی دانستند و گفتند تعطیلی هر واحد تولیدی و صنعتی به معنای از دست رفتن یک سنگر و به همان میزان از بین رفتن امید و اعتماد مردمی می باشد.

ایشان مهمترین راه مقابله با دشمنان را در استفاده از ظرفیت بسیج مردمی دانسته و اشاره کردند که بسیج میتواند با شناساندن این ظرفیت ها توطئه های دشمن را خنثی نماید.که برای این کار باید به روحیه جهادی که عامل حرکت و تلاش و تفکر میباشد برگردیم تادشمنان را مایوس کنیم .

رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه گفت: در مساله امدادرسانی 25 استان درگیر بودند که امروز برای رفع مشکلات مناطق سیل زده 75 هزار واحد نیاز به باسازی و 171 هزار واحد نیاز به تعمیرات دارد.

رعیتی فرد گفت: مراکز کار و تولید می توانند در طرح سازمان بسیج با عنوان "جهاد همبستگی ملی" شرکت و کمک کنند تا بازسازی و تعمیرات خانه های سیل زده به سرعت انجام گیرد.

رعیتی فرد بعد از پایان جلسه از شرکت پالایش نفت تبریز، و مجتمع تراکتورسازی ایران بازدید کردند.

ارسال توسط : خبرنگار آذربای…
بازدید
دیدگاه