اخبار ویژه
استان آذربایجان شرقی:

رونمایی از زندگینامه شهید زوار:

کد خبر : 17210
یکشنبه 4 مهر 1400 - 10:35

همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب «زائری از جنس نور» توسط فرمانده سپاه عاشورا در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان آذربایجان شرقی، سردار خرّم در آئین رونمایی این کتاب که در حضور خانواده معظم این شهید برگزار شد گفت: اقشار مختلف مردم باید نسبت به دفاع مقدس شناخت و معرفت داشته باشند و این مهم جز با تولید محصول در این حوزه امکان پذیر نخواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا جهاد فکری است.

وی با اشاره به نقش خانواده شهدا در تبیین و تشریح اهداف مقدس شهیدان و ایثارگران گفت: شهدا دفاع مقدس را خلق کردند و خانواده شهدا نیز باید رسالت اربعینی و زینبی خود را انجام دهند. همچنانی که حضرت زینب (س) با هجرت و جهاد خود اهداف مقدس عاشورا را تبیین و تبلیغ کرد.

خانم زوار دختر شهید زوار نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس مظهر آرمانخواهی و ایستادگی و ایثار یک ملت است.

وی وجه مشترک همه شهدا را اطاعت از ولی فقیه برشمرد و گفت: عمل به سیره شهیدان اطلاعت از ولی فقیه زمان است.

مسئول بسیج کارگری استان نیز در این آئین گفت: شهید زوار در سال 1338 در تبریز متولد شد و در قیام 29 بهمن تبریز نقش بسزایی داشت. پس از پیروزی انقلاب نیز در کارخانه کبریت سازی ممتاز مشغول بکار بود و با این وجود بارها در عملیات مختلف شرکت کرد و بالاخره در عملیات کربلای 5 و در شلمچه جام شهادت را سرکشید و به لقا الله پیوست.

گفتنی است کتاب زائری از جنس نور به داستانهایی از زندگی و زمانه شهید جعفر زوار پرداخته است. این کتاب به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه عاشورا تهیه و منتشر شده است.

ارسال توسط : خبرنگار آذربای…
بازدید
دیدگاه