اخبار ویژه
توسط شرکت چرخشگر تبریز:

پیشرفته ترین خط تولید گیربکس کشور در تبریز راه اندازی گردید

کد خبر : 6021
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 08:13

پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی در شرکت چرخشگر تبریز از شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بسیج کارگری سپاه عاشورا، پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی در شرکت چرخشگر تبریز از شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت چرخشگر در این مراسم گفت: این خط تولید که با سرمایه گذاری مشترک شرکت چرخشگر ایران خودرو و رنوپارس به بهره برداری رسید، گیربکس پیشرفته جی.اچ.کیو (JHQ)  را تولید  می‌کند.

حسن وفادار افزود: 'جی.اچ.کیو' نسل جدید گیربکس های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به دلیل برخورداری از سیستم کلاچ هیدرولیکی، عوض کردن دنده را راحت تر می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت چرخشگر، مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه های قبلی 0.7 لیتر کمتر است.

 وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این خط سالانه 300 هزار دستگاه گیربکس است و با توجه به فناوری پیشرفته و سطح کیفی بالای گیربکس تولیدی در چرخشگر، امکان صادرات این محصول نیز فراهم است.

وفادار اضافه کرد: برای راه اندازی این خط تولید سرمایه گذاری مشترک 3 میلیون یورویی از سوی رنو و چرخشگر ایران خودرو صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه شامل بهره برداری از خط مونتاژ گیربکس، امروز به بهره برداری رسید و برای 2 فاز دیگر پروژه یعنی 'داخلی سازی پوسته های گیربکس' و همچنین 'شفت و دنده ها' برنامه ریزی شده و به ترتیب تکمیل می شود.

خط تولید راه اندازی شده در شرکت چرخشگر قابلیت تولید همه گیربکس های خانواده (J) را دارد.
این خط پیشرفته دارای سیستم خطا ناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالاست و پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در کشور به شمار می آید.

 

ارسال توسط : خبرنگار آذربای…
بازدید
دیدگاه